ESITTELY

Suomen paras yritysblogi -kilpailu on pyörähtänyt jälleen käyntiin. Etsimme yritysblogia, joka on sisällöllisesti laadukas ja kiinnostava, kohderyhmäänsä puhutteleva, organisaation omia tavoitteita tukeva sekä rohkeasti omanlaisensa. Onko teillä Suomen paras yritysblogi?

Kilpailu on avoin kaikille suomalaisille yrityksille ja organisaatioille, jotka ylläpitävät ulkoista blogia. Kilpailussa palkitaan sekä paras yritysblogi että vuoden paras yritysblogiteksti.

Kilpailuun voi osallistua 14.8.2015 asti ja voittajat julkistetaan Markkinointiviestinnän viikkojen yhteydessä syyskuun 23. päivä.

Maineen ja kunnian lisäksi voittaja saa itselleen Suomen paras yritysblogi 2015 -logon käyttöönsä. Lisäksi kaikki short-listalle pääsevät ehdokkaat saavat asiantuntija-arvion yritysblogistaan.

Kilpailun järjestää viestintätoimisto Manifesto yhteistyössä Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n kanssa nyt toista kertaa. Suomen paras yritysblogi -kilpailu toteutetaan samassa yhteydessä Kultasulka-kilpailun kanssa, jossa etsitään teoksia, jotka ovat kehittäneet mainos-, markkinointi-, ja viestintäalaa.

Ilmoittaudu kilpailuun mukaan 14.8. mennessä!

 
TUOMARISTO

Suomen parhaan yritysblogin 2015 valitsee seitsenhenkinen tuomaristo, joka on ansioitunut niin viestinnän, markkinoinnin, yritysmaailman kuin blogikulttuurin ja tutkimuksen parissa.

  • Anne Korkiakoski

    Anne Korkiakoski on työskennellyt markkinoinnin ja viestinnän parissa noin 30 vuotta, joista lähes 20 vuotta viestintä- ja mainostoimistoissa. Työkseen hän on johtanut, tutkinut, kouluttanut ja konsultoinut. Tällä hetkellä Anne toimii hallitusammattilaisena seitsemässä eri organisaatiossa. Aikaisemmin hän on työskennellyt myös markkinointi- ja viestintäjohtajana Elisassa ja KONEella.

  • Panu Laaksonen

    Panu Laaksonen on mainostoimisto Ida Framin perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on toiminut markkinoinnin tehtävissä koko aikuisikänsä, tavoitteenaan auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään. Panu toimii myös Markkinointi & Mainonta -lehden bloggaajana.

  • Kaisa Leinonen

    Kaisa Leinonen on viestinnän, monikanavaisuuden ja sisältöstrategioiden asiantuntija. Hän toimii Metso Oyj:n viestinnässä ja markkinoinnissa Digital Communications Managerina. Metsoa ennen hän on työskennellyt mm. Cisionilla, Nokialla ja työ- ja elinkeinoministeriössä. Twitter @kaisaleinonen.

  • Janne Matikainen

    Janne Matikainen työskentelee yliopistotutkijana Helsingin yliopiston viestinnän oppiaineessa. Hän on Tampereen yliopiston tiedostusopin dosentti. Janne on tutkimuksissaan keskittynyt verkon sosiaalisiin ilmiöihin, kuten vuorovaikutukseen, asenteisiin ja luottamukseen. Viime aikoina Janne on tutkinut sisällön tuottamisen motiiveja ja sitä, miten uutismedian sisältöjä jaetaan ja kulutetaan sosiaalisessa mediassa. Lisäksi Janne on paneutunut verkon tutkimusmenetelmiin.

  • Jani Niipola

    Jani Niipola on Kauppalehden toimittaja ja markkinointiteeman tuottaja, joka seuraa työkseen alan kirjallisuutta printissä ja blogeissa. Aiemmin Niipola on työskennellyt vuosia vapaana toimittajana Italiassa ja USA:ssa. Hänellä on kokemusta myös viestintätoimiston luovan johtajan pestistä. Tietokirjailijana Niipola on kirjoittanut kahdeksan kirjaa, joista vuonna 2014 muun muassa Duudsonien elämäkerran Härmästä Hollywoodiin ja miesten tyylioppaan Vapaa tyyli.

  • Mikko Koistinen

    Mikko Koistinen on Manifeston partneri vuodesta 2000. Hän on työskennellyt viestinnän asiantuntija- ja johtotehtävissä noin 20 vuotta. Yritysviestintää ja blogimaailmaa sekä niiden kehittymistä Mikko on seurannut läheisesti jo vuosien ajan. Manifesto on Mikon johdolla toteuttanut vuodesta 2009 lähtien lifestyleblogikenttää kartoittavaa Blogibarometriä sekä tänä vuonna toista kertaa julkaistavaa Yritysblogitutkimusta.

  • Tiina Nikulainen

    Tiina Nikulainen työskentelee viestintäkonsulttina Manifestossa. Tiina on seurannut viestinnän ilmiöitä ja blogikenttää läheisesti viime vuosien ajan ja työskennellyt erityisesti yritysblogien ja niiden kehittämisen parissa. Tiina on toteuttanut Blogibarometriä ja Yritysblogitutkimusta vuodesta 2013 sekä tuottanut Suomen paras yritysblogi 2014 -kilpailua ja Suomen paras poliittinen blogi 2015 -kilpailua.

 
AIKATAULU

14.8.2015 asti voit ilmoittautua Suomen paras yritysblogi -kilpailuun. Kilpailuun ilmoittaudutaan kilpailusivustolla olevalla lomakkeella.

Syyskuun toisella viikolla julkaistaan kilpailun short-lista.

23.9.2015 julkistetaan ja palkitaan kilpailun voittajat Markkinointiviestinnän viikkojen yhteydessä. Voittajiin ollaan tätä ennen yhteydessä.

 
OHJEET

Kilpailussa etsitään Suomen parasta yritysblogia ja vuoden parasta yritysblogitekstiä. Kilpailuun voi osallistua mikä tahansa suomalainen yritys tai organisaatio, joka ylläpitää ulkoista, kaikille avointa blogia. Kilpailuun voi ilmoittautua sekä B2B- että B2C-puolen yritys- ja organisaatioblogit kaikilta toimialoilta. Blogin pääkirjoituskielenä voi olla suomi tai englanti.

Suomen parhaan yritysblogin 2015 valitsee seitsenhenkinen tuomaristo. Se arvioi yritysblogeja muun muassa sisältöjen kiinnostavuuden, houkuttelevan yleisilmeen, mielekkään rakenteen sekä blogin aktiivisuuden perusteella. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota myös siihen, kuinka hyvin blogi tukee organisaation omia tavoitteita ja ilmentää organisaation perus- tai liiketoimintaa. Ratkaisevaa on toimiva ja kiinnostava kokonaisuus.

Kilpailussa annetaan tunnustus myös vuoden parhaalle blogikirjoitukselle, jonka kriteereinä ovat puhutteleva sisältö sekä postauksen ansaitsema huomio (esim. tykkäykset, jakaminen). Vuoden parasta blogikirjoitusta voi ehdottaa kilpailuun ilmoittautumisen yhteydessä.

Kilpailuun osallistuminen on maksutonta. Kilpailuun voi ilmoittautua kilpailusivustolla olevalla lomakkeella 14.8. mennessä.

 
ILMOITTAUDU

Ilmoita yrityksesi tai organisaatiosi blogi kilpailuun alla olevalla lomakkeella. Ehdota samalla vuoden parasta blogikirjoitusta, joka voi olla oman organisaatiosi tai toisen organisaation blogikirjoitus. Onnea kilpailuun!






Perustelut: Mikä blogista tekee Suomen parhaan? (max 1000 merkkiä)*.

Ehdotus vuoden parhaaksi blogikirjoitukseksi




Kiitos osallistumisestasi!
Kilpailun järjestää Viestintätoimisto Manifesto yhteistyössä Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n kanssa.
Rekisteriseloste